De ce cred eu că Instagram va fi viitoarea perlă a lui Mark

Nu știu dacă ați observat, dar, la fel cum scriam și acum vreo lună (nu aruncați cu roșii, atât de des pot eu să scriu), Facebook  a devenit un mediu extrem de toxic, în care intri mai degrabă să îți iei doza de drog nociv, dar necesar, decât doza de endorfine recomandate de medici. Se vede asta și în cifrele oficiale, Facebook având cea mai mică crestere în rândul utilizatorilor noi din ultimii 2 ani, dar și prima scădere a numărului de utilizatori activi în rețea.

Probabil că ați observat lucrul ăsta, dar îl mai repet și aici. Ca să vină cumva în întâmpinarea tinerilor care au renunțat ușor-ușor la platformă, Facebook a început să facă schimbări în news feed. Acum nu mai vezi foarte multe postări de la branduri sau surse de știri, în schimb vezi poze cu pisici, câini, primești „Bună dimineața de la rude” și vezi aproape orice postare de pe grupuri care nu te interesează. Feeling-ul meu este că e mai prost decât înainte, dar aia e. Așa crede Facebook că va atrage utilizatorii înapoi. Nu mă înțelegeți greșit, nu cred că Facebook va muri mâine. Nu, nici vorbă. Platforma va continua să  facă profit mult, doar că nu neapărat cu publicul tânăr. Dar, știți voi cum e cu publicul tânăr. El la un moment dat crește. Și ai cam vrea să crească pe platformele tale  și nu pe ale altora.

Personal, cred că treaba asta n-o să reușească, iar Facebook, ușor-ușor, va pierde mult din cota de piață pe care o are în sectorul tânăr. Sigur, rămâne de văzut. E doar un crez, nu o afirmație cu valoare de adevăr absolut.

În schimb, dacă ne uităm prin curtea Facebook, Instagram n-are problemele astea. Platforma a ajuns la 800 de milioane de utilizatori și la 500 de milioane de utilizatori activi în fiecare zi, începe să producă din ce în ce mai multe venituri, iar 60% din persoanele între 18 și 29 cu acces la internet sunt deja acolo, active și cât de cât mulțumite de platformă.

De ce migrează tinerii către Instagram? Well, e simpluț. Hai să  luăm funcțiile pe rând:

  • Instagram Stories: O să începem cu ea pentru că mi se pare cel  mai simpluț de explicat. Sigur, ideea e furată de la Snapchat, iar eu cred că, dacă Snapchat nu reușește să găsească ceva nou cât mai rapid, din ce în ce mai multă lume va migra de acolo către Instagram, pentru că, spre deosebire de Snapchat, pe Instagram poți să îți creezi un feed și poți pune fotografii care să nu reziste doar 24 de h. Story-urile mi se par cel mai autentic și mai personal mod în care îi poți scrie cuiva. Se pot lega conversații efectiv din orice. De la o sticlă de Cola, de la un selfie mișto, de la o melodie sau de la o poză greu de înțeles. În fine, ați prins voi ideea.  Sunt 300 de milioane de utilizatori care foloseau zilnic, la începutul lui 2018 funcția asta, iar mie mi se pare de multe ori că e mult mai importantă pe zona de engagement cu urmăritorii decât pozele în sine. De fapt despre asta cred că e vorba. Engagementul la story e extrem de ridicat. Ah, apropo guys. Pe Instagram sunt 68% femei. Nu zic mai mult. Vă prindeți voi, da?
  • Feed-ul: Instagramul îți oferă, pe lângă story-uri, și un feed pe care îl poți personaliza fix cum vrei tu. Ați observat că au dispărut de pe Instagram pozele făcute fără noimă, acestea fiind înlocuite cu poze profesioniste, de o calitate superioară și mult mai frumoase din punct de vedere vizual. De fapt asta te îndeamnă Instagramul să faci. Să încerci să creezi conținut din ce în ce mai bun, nemaifiind suficient să scrii „Bună seara, dragii mei”. Ah, încă ceva. Instagram încă nu și-a distrus de tot algoritmul de afișare a postărilor în feed. A schimbat unele lucruri, dar n-aș spune că l-au făcut țăndări. Nu încă, cel  puțin. 

De ce cred eu că Facebook se va îndrepta din ce în ce mai mult către optimizarea Instagram? În primul rând pentru că ar fi surprinzător de limitați dacă nu o fac. Știți, putem spune multe despre Mark, dar nu faptul că n-a fost un vizionar.  

Altfel, cred că Mark se va îndrepta, după ce își va limpezi puțin creierul, către Instagram, pentru că e o  platformă care crește, deci n-au nevoie de idei pentru a o salva, ci de idei care pot aduce mai mult profit companiei. Da, probabil că asta înseamnă mai multe reclame pe care le vom vedea pe feed și în story, dar poate însemna la fel  de bine și o platformă mult mai serios dezvoltată și aplecată spre utilizatori.

În orice scenariu, cred că Mark nu prea mai are cum să atragă publicul tânăr înapoi pe Facebook, așa că îl va direcționa către Instagram. C-așa-i în tenis. Nimic nu se pierde, totul se transformă.

Comments

comments

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *